lauantai 28. syyskuuta 2013

Moi! Mä oon Maika

Jos nyt vähän esittelisin itseäni, niin tiedätte kuka täällä oikein kirjoittelee.

Olen tosiaan tällä hetkellä 23-vuotias opiskelijatyttö. Tulin jo aikaisemmassa viestissä maininneeksi, että teen gradua ja tämän lukuvuoden aikana pitäisi valmistua maisteriksi. Halusin tieteellisten tekstien vastapainoksi kirjoitella jotain kevyempää, joten päätin kokeilla blogin pitäimistä uudestaan.

Foorumeilta minua ei löydä, huuto.netissä olen myynyt Gingatuotteita nimimerkillä 12northernrose (joka on myös Ebayssä käytössä ja sieltä itse asiassa tulee käyttäjätunnuksen eteen luku 12 vuodesta 2012). Bloggerin nimimerkin tarina onkin sitten mielenkiintoisempi. Omasta nimestäni on vaikea kehitellä lempinimiä (olen siis Marja) ja minua pidetään vissiin sen verrran vakava, että oma nimeni on kelvannut hyvin. Pari vuotta sitten olin samalla kurssilla muutaman saksalaisen kanssa ja yksi heistä kutsui minua kerran Maikaksi. Hän ei sitä sen enempää selitellyt, mutta myöhemmin löysin Arina Tanemuran sarjasta Gentlemen's alliance cross henkilön, jonka nimi oli Maika, joten päädyin käyttämään sitä nimimerkkinä kun en omaa nimeäni halunnut käyttää.

Hopeanuolihistoriastani sen verran, että olen ala-asteikäisenä ensimmäisen kerran Hopeanuoleen tutustunut VHS-muodossa ja taisin olla jo yläasteella, kun leikkaamaton julkaistiin suomeksi. Leikkaamattoman julkaisussa, kuten myös Hopeanuolimangan julkaisussa minulla kävi tuuri, sillä pyörin juuri pari kuukautta ennen tätä Hopeanuolisivuilla, josta kuulin asiasta, joten nämä on tullut heti ilmestyttyään hankittua. Uusimman suomipokkarin olenkin hankkinut Hopeanuolen ensimmäisestä pokkarista lähtien ja samalla on tullut vierailtua enemmänkin foorumeilla ja nykyään ihan päivittäin, mutta minulla ei ole koskaan ollut tarvetta osallistua keskusteluihin ja en usko paljoa kirjoittavanikaan.

Hopeanuolioheistuotteiden keräilystä olen unelmoinut mangojen suomentamisesta asti, mutta en löytänyt itseäni kiinnostavaa keräilykohdetta ja nytkin omistamani varsinaiset oheistuotteet voi laskea yhden käden sormilla. Vuosi sitten löysin Ebaystä Hopeanuolikantisia Shonen Jumppeja myytävänä ja en aikaillut hetkeäkään ja ostin heti kaksi. Ihastuin näihin ja siitä keräily sitten lähti käyntiin. Suurimman osan olen ostanut Yahoo!Japanista ja samalla mukaan on tarttunut muitakin Ginga-aiheisia pokkareita ja lehtiä sekä Takahashin muita töitä. Jumpit ovat varmasti yksi pysyvin asia kokoelmassani, joten lopuksi vielä yksi kuva, jossa näkyy ainakin suurin osa omistamistani Jumpeista:
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti