sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Kokoelma arvoisellaan paikalla

Kesän kiireet alkavat olla minulla takana päin ja lopputuloksena muutin juuri isompaan asuntoon Kuopion keskustaan. Asunnon suhteen minulla oli tarkat kriteerit, joista jouduin aika vähän loppupelissä joustamaan, mutta yksi harras toiveeni kuitenkin toteutui ja asunnosta löytyi viimeinkin tilaa Ginga-kokoelmani kattavalle kirjahyllylle.

Jotkin mangat hakevat vielä paikkaansa ja Weedin suomijulkaisuista osa on vielä laatikoissa purkamatta (omistan 26 numerosta uusimpaan). Minusta tuntui luontevalta laittaa nämä esille teemoittain kuin julkaisutyypin mukaan. Ylähyllyllä vasemmalla on Takahashin muuta tuotantoa ja yksittäisiä osia, niin Shin Gaidenit kuin Gamut suomenkielisinä ja alkuperäisjulkaisuina. Oikealta taas löytyy Hopeanuolen kuusi ensimmäistä Jumppia ja suomenkielinen erikoispainos ensimmäisestä pokkarista, mistä Jumppien samaiset luvutkin löytyvät, vieressä Ginga Densetsu Akamen Manga Gorakuja. Toiseksi ylimmältä hyllyriviltä löytyy "peruskauraa" eli vasemmalta löytyy Hopeanuolen suomijulkaisu 4. julkaisun kanssa ja oikealta Weedin suomijulkaisu ja yksittäisiä erikoisjulkaisuja. Kolmannelle hyllyriville taas sijoitin Hopeanuolen Jumpit, Orionin Manga Gorakut ja kolme minulla vielä olevaa Weed Worldiä. Alimmaisena löytyy puolestaan Yamato-kokoelmani.

Syksyllä minulla tulee kuluneeksi kolme vuotta keräilyn aloittamisesta. Aloituskohdaksi ajattelen ensimmäisten Jumppieni hankkimista, sillä tätä ennen omistin vain ilmestyneet suomimangat ja 3-4 japaninkielistä mangaa. Näihin kuului Meteor Gin, Shin Gaiden 1, Anju to Jiroumaru sekä yksi japaninkielinen Weed, muistaakseni osa 31. Näistä jäljellä on enää Meteor Gin ja kaikki muut kirjat olen hankkinut juuri tämän kolmen vuoden sisällä (Se on vieläkin jossain pahvilaatikossa, joten ei näy kuvissa). Tunne on ollut mahtava, kun viimeinkin saa ihastella keräilyn tuotoksia kokonaisuutena ja pari päivää olenkin vain välillä jäänyt tuijottamaan ylpeänä aikaan saannostani. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään suuria must-hankintoja mielessä, vaan ne mitä olen halunnutkin, olen vuosien aikana saanutkin kerättyä. Hyllyjä jäi vielä tyhjäksi, joten vielä olisi kyllä varaa hankkia lisää julkaisuja.

5 kommenttia:

  1. Sinulla on kyllä paljon noita osia. Minulla ei ole yhtä paljon, vaikka itsekin keräilen. Toivottavasti et pahastu sinuttelusta. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse en ajattele, että keräilyssä määrä tai raha ratkaisee, vaan pikemminkin tunnearvo. Onnea harrastuksellesi! Parista kappaleesta se keräily aina lähtee eteenpäin. :)

      Poista
    2. Selvä. Kiitos! ;)

      Poista
  2. Minun kokoelmani majailee tällä hetkellä kirjoituspöydälläni, mutta ne tila-ongelmat tuli hankittuani vähän lisää tavaraa, joten mietin juuri jonkun hyllyn hankkimista niille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tilanpuute tuntuu olevan ikuinen ongelma. :)

      Poista